Person

Steen Stig Lommer

Molière – og Thomas Bendixen – hudfletter det moderne menneske

Det Kongelige Teater viser Molières klassiske karakterkomedie fra 1666 i en version, der fryder øjne, ører og lattermuskler. Og det, man ler ad, er det moderne menneske, dets selvoptagethed og overfladiske, sociale networking

Jeg nærer håb for Obama

Jeg vil gerne være lykkelig, men jeg er ikke den store drømmer, skriver Steen Stig Lommer, der er aktuel i stykket 'Ingen møder nogen' på Husets Teater

'Jeg elsker dig. Jeg går nu'

Sådan siger kvinden til manden i Peter Asmussens 'Ingen møder nogen' på Husets Teater. Mens tangoen klimprer, glødepærerne blafrer, tilskuerne griner - og kærligheden dræbes for altid af Benedikte Hansen og Steen Stig Lommer

Mandeforfrysninger

Steen Stig Lommer er forrygende som spejl for vores ligegyldighed og hævn... For aldrig har denne skuespiller været mere skræmmende end i 'Under is' på Café Teatret. Han er den globale version af Robert Reinholds helt lokale værtshusgæst i 'Rekonvalescensen' på Bådteatret

Betty light

Tracy Letts' familiedrama på Betty Nansen Teatret imponerer kun med middelmådighed. Også selv om Ghita Nørby spiller fremragende som hundjævel og hævnemama

Fatale følelsesforskydninger

Lån en ondskabsmaske på Café Teatret, hvor følelserne stikker nøgent ud i 'Ansigtet mod væggen'. Sådan en times postterror-nutid i en vilkårlig ordsky af blod

Små storbyteatre frygter for fremtiden

Det ser dystert ud for egnsteatrene, og de små storbyteatre frygter, at de går samme skæbne i møde som deres kolleger i provinsen. Storbyteatrene efterlyser en langsigtet teaterpolitik i hovedstaden

Undertrøjeteater

"Måske har vi nedprioriteret vores egen værdighed for ikke at klynke." Sådan lød svaret fra skuespilleren Lars Mikkelsen under debatmødet på Hofteatret i går. Spørgsmålet var, hvorfor Københavns små storbyteatre ikke tydeligere har fortalt, hvor meget det egentlig koster at lave teater

Den glade, men ubegribelige enke

Hvorfor Den Kongelige Opera spilder ressourcer og publikums tid på en sådan forestilling som Lehars 'Den glade enke' er en gåde

Når vi nu altid har spist Solgryn

Danskersatire serveres med både svedperler og kvalme af CaféTeatret og Kaleidoskop. Og både hos Jens Blendstrup og Martin Tulinius er der en neger i skabet

Sider

Mest læste

  1. Det Kongelige Teater viser Molières klassiske karakterkomedie fra 1666 i en version, der fryder øjne, ører og lattermuskler. Og det, man ler ad, er det moderne menneske, dets selvoptagethed og overfladiske, sociale networking
  2. Hvorfor Den Kongelige Opera spilder ressourcer og publikums tid på en sådan forestilling som Lehars 'Den glade enke' er en gåde
  3. Lån en ondskabsmaske på Café Teatret, hvor følelserne stikker nøgent ud i 'Ansigtet mod væggen'. Sådan en times postterror-nutid i en vilkårlig ordsky af blod