Person

Stig Fogh Andersen

Interview
31. marts 2012

En laaangsom læser

At læse bøger hurtigt svarer til at se film i ’fast forward mode’ – det holder ikke, mener operasanger Stig Fogh Andersen, aktuel i rollen som Parsifal i Operaen
Anmeldelse
22. december 2009

Kunsten og lidenskabens pris

Original forløsning af Tannhäuser på Operaen
Anmeldelse
12. maj 2009

Tristan udsat for modedille

Formidabelt spil af Kapellet under Jiri Kout i Operaens nye opsætning af Wagners 'Tristan og Isolde'. Men hvorfor skal moderne scenografi vildlede ens oplevelse som her, hvor alt foregår som i et fængsel?
Det er pudsigt, at der fortsat er denne snart mangeårige tendens som del af operamoden til, at iscenesætterne er bange for, at folk skal kede sig. Steffen Aarfing har skabt et lukket rum, der minder beskueren om et fængsel - et teaterfængsel om man vil. Som bagstopper et tre-fire etager højt trappehus a la Sing Sing-fængslet.
Anmeldelse
14. august 2008

Ringens herrer på Holmen

Det Kongelige Teater banker for alvor på døren til operahusenes Champions League. Det kan ses af de fire Richard Wagner Ring-operaer som nu kan opleves på dvd
Wagners Nibelungens Rings mammutopera. Her -Rhinguldet- i form af mand i Rhinen/akvarium.
17. maj 2005

Sangen om den rodløse rod

Wagners 'Siegfried' på Operaen i uforglemmelig opsætning og stor musikalsk indsigt
14. november 2005

Stor musik i klar opera

Thomas Adès 'Stormen' i nær perfekt levering på Det Kgl.
21. februar 2006

Den tredje dag - Ragnarok

Wagners verdensundergang for åben ild og fuld musik
16. januar 2007

Wagner i særklasse

Lohengrin som pubertetsdrama og anskuelsesundervisning i tabte utopier og Tysklands smerte
30. september 2004

På universets kant

Der er mennesker i stedet for arketyper i Den Hollandske Operas ’Siegfried’. Og så er der overdimensionerede plasticfigurer, publikum på scenen og fabelagtige sangere
4. februar 2004

En moderne operasanger

Når Det Kongelige Teater på fredag har repremiere på ’Peter Grimes’, vender tenoren Stig Fogh Andersen tilbage til en rolle, der lå på startrampen til hans internationale gennembrud som Wagnersanger

Sider

  • Anmeldelse
    12. maj 2009

    Tristan udsat for modedille

    Formidabelt spil af Kapellet under Jiri Kout i Operaens nye opsætning af Wagners 'Tristan og Isolde'. Men hvorfor skal moderne scenografi vildlede ens oplevelse som her, hvor alt foregår som i et fængsel?
    Det er pudsigt, at der fortsat er denne snart mangeårige tendens som del af operamoden til, at iscenesætterne er bange for, at folk skal kede sig. Steffen Aarfing har skabt et lukket rum, der minder beskueren om et fængsel - et teaterfængsel om man vil. Som bagstopper et tre-fire etager højt trappehus a la Sing Sing-fængslet.