Person

Susanne Bier

FOLK

FOLK fra dagens avis

Susanne Biers ’Bird Box’ er en fortælling om at være så bange for fremtiden, at man glemmer at leve

Susanne Biers dødspændende, Netflix-producerede dommedagsthriller, ’Bird Box’, er et fascinerende og besættende portræt af en kvinde, der kæmper så hårdt for at overleve en mystisk epidemi, at hun rent glemmer at leve
Anmeldelse

Ny bog tager os på underholdende strejftog i dansk hollywoodhistorie

Danske skuespillere og filmflok har siden filmens fødsel søgt lykken i Hollywood. Jacob Wendt Jensen og Christian Monggaards ’Drømmen om Hollywood – Danske filmfolk gennem tiderne’ tager os med på strejftog gennem et utal – 126 helt præcis – af mere eller mindre kendte skæbnefortællinger fra den californiske filmby. Og der er nyt og opsigtsvækkende at hente både for den almindeligt filminteresserede og film(historie)nørden

Twitterfolk

FOLK fra dagens avis

At opretholde balancen

Susanne Biers John Le Carré-filmatisering ’Natportieren’ afsluttedes med den action, der var ventet, men aldrig savnet. Det ulmede mellem karaktererne på en måde, hvor sprængfaren var langt mere nervepirrende end selve eksplosionen. Men sikke et brag det giver, når det, vi kalder civilisation, imploderer

»John le Carré er nu også min menneskelige helt«

»Det giver mig håb, når ting ender godt, som man ikke troede ville ende godt. Historier, der får en anden slutning end den, de så ud til at ville få«

Informations nye chefredaktør er …

Her er Informations bestyrelses endelige shortliste over Christian Jensens mulige efterfølgere  – tror vi nok

’Bare det, at der stod John le Carré på, var nok’

Det var et drømmejob for Susanne Bier at få lov til at instruere en tv-serie baseret på en bog af John le Carré. Både fordi det er en spændende historie, og fordi den ligesom hendes øvrige film handler om mennesker og moralske dilemmaer

En moralsk fortælling uden åndehuller

Susanne Biers nye film drives frem af et fermt og vandtæt plot, men stopper desværre også følelserne ned i halsen på tilskueren

’Det nænsomme giver mig myrekryb’

Susanne Bier holder sig ikke tilbage, når hun laver melodramaer om helt almindelige mennesker under umenneskeligt pres. Film ’kan give os voldsomme følelsesmæssige og fysiske oplevelser,’ siger hun. I næste uge er der premiere på Biers nye film, ’En chance til’, og vi tegner i den anledning et portræt af den populære danske filmskaber

Sider

Mest læste

  1. Flyttemand Langdal gribes ikke i utroskab mod ’Den Eneste Ene’. Men uden Niller var flytningen til musicalscenen ikke gået
  2. Susanne Biers dødspændende, Netflix-producerede dommedagsthriller, ’Bird Box’, er et fascinerende og besættende portræt af en kvinde, der kæmper så hårdt for at overleve en mystisk epidemi, at hun rent glemmer at leve
  3. Livet gør ondt i Susanne Biers intense dogmedrama ’Elsker dig for evigt’, som handler om kærlighedens foranderlighed og rummer hudløse scener, man sent vil glemme
  4. Uden på nogen måde at være nationalistisk havde Erik Balling en sjælden sans for, hvad det vil sige at være dansk, og han fandt sin egen vej til danskernes hjerter og hjerner. Informations Christian Monggaard har skrevet bogen 'Balling', der udkommer i næste uge. Vi bringer her et uddrag
  5. Roman Polanski har just tilbragt et par dage på Den danske filmskole, hvilket ikke forløb helt gnidningsløst Film "Welcome, Mr. Polak!" lød de knapt så bevingede ord fra en lidt befippet Poul Nesgaard, da Filmskolen onsdag eftermiddag kunne byde velkommen til et to-dages seminar med den polsk-fødte filminstruktør Roman Polanski, der i dag bor og arbejder i Frankrig...
  6. 'The First Time', den amerikanske genindspilning af 'Kærlighed ved første hik', er en udmærket ungdomskomedie, men også en såre overflødig film
  7. En gruppe interessante mennesker taler om, hvad dannelse er ved begyndelsen til en ny tid. Det er der kommet en mærkeligt uinteressant bog ud af Ny bog Hanne-Vibeke Holst, Susanne Bier, Carsten Jensen, Jesper Hoffmeyer, Klaus Rifbjerg, Anne Knudsen, Jørn Lund, Henrik Dahl og mange flere...
  8. Dansk film skovler priser ind, senest i European Film Award i Berlin i weekenden. Men samtidig øjnes krisen lige neden under triumferne. Skal Danmark også tage priser om 10 år, må der en gennemgribende omstilling af branchen til. Og den lader vente på sig