Person

Svend Åge Madsen

Svend Åge Madsens skrift kan ikke længere følge med hans mange påfund

Der er utopiske drømme og ekkoer af de gamle bøger i Svend Åge Madsens nye roman, ’Fremtidsspejl’. Den tilbyder et nyt blik på forfatterskabet. I sig selv er den ikke helt vellykket
20 før 20

I 2011 blev Danmark ramt af ‘Jussimania’ og krimien kom på de fines bord

Bibliotekspengene rullede ind til de største krimiforfattere, samtidig med at kriminalromanen bevægede sig fra ’sniksnak’ til at få stadig større betydning for det litterære kredsløb

Et bombardement af historier, sidehistorier og flere historier i romanen ’Enden på tragedie’

Ingen kan skabe kinesiske æskesystemer fra fremtiden som Svend Åge Madsen. Men i hans nye roman, ’Enden på tragedie’, bliver der alligevel lidt for mange historier at holde styr på

Svend Åge Madsens alternative fremtid bærer slikfarvede kostumer

Rune David Grues iscenesættelse af Svend Åge Madsens roman ’Se dagens lys’ fra 1980 bliver i Julie Petrine Glargaards dramatisering mere aktuel end nogensinde. Og så er forestillingen pakket utroligt lækkert ind i Julian Juhlins visuelt betagende scenografi

Iscenesat: Svend Åge Madsen

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille

I 2017 gik der halvhjertet hybrid og kaotisk collage i litteraturen

De overordnede kodeord i det slappe litteraturår 2017 blev, tematisk set, flygtninge, oprør, sorg og dystopi, men samtidig, formmæssigt set, såvel mammutformat som collage og kaos

Suveræne Svend Åge Madsen tilbyder os en vej ud af glemslen

Svend Åge Madsen har skabt en smuk indre sammenhæng i sit værk ved en egensindig, ejendommelig, mærkværdig og bemærkelsesværdig bog, hvis vigtigste kvalitet er den samtidige og lige mærkbare tilstedeværelse af intellektuel gennemlysthed og følsom menneskekærlighed

Fra arkivet: Anno 1980

For knap 37 år siden anmeldte Torben Brostrøm den dengang nyeste roman af Svend Åge Madsen, Se dagens lys, under rubrikken Oprør fra fremtiden

Steffen Brandt: ’Nu skal man jo ikke dømme ud fra facaden, hverken på Kurts Mor eller Dokk1’

Der findes Aarhus, og så findes der forestillingen om Aarhus, som Steffen Brandt udtrykker det. Information har spurgt en række yndlingsårhusianere om, hvad Aarhus er for dem, og om der findes et før og et efter Aarhus med dobbelt A

Bogfolk

Sider

Mest læste

  1. De overordnede kodeord i det slappe litteraturår 2017 blev, tematisk set, flygtninge, oprør, sorg og dystopi, men samtidig, formmæssigt set, såvel mammutformat som collage og kaos
  2. Der er utopiske drømme og ekkoer af de gamle bøger i Svend Åge Madsens nye roman, ’Fremtidsspejl’. Den tilbyder et nyt blik på forfatterskabet. I sig selv er den ikke helt vellykket
  3. Svend Åge Madsens på én gang sjove og alvorlige Faust-roman vil advare mod genteknologisk storhedsvanvid Roman En dreng siger til sin fader: "Du skulle ikke tage dit pæne sorte tøj på...
  4. Der findes Aarhus, og så findes der forestillingen om Aarhus, som Steffen Brandt udtrykker det. Information har spurgt en række yndlingsårhusianere om, hvad Aarhus er for dem, og om der findes et før og et efter Aarhus med dobbelt A
  5. Svend Åge Madsen har skabt en smuk indre sammenhæng i sit værk ved en egensindig, ejendommelig, mærkværdig og bemærkelsesværdig bog, hvis vigtigste kvalitet er den samtidige og lige mærkbare tilstedeværelse af intellektuel gennemlysthed og følsom menneskekærlighed
  6. Ingen kan skabe kinesiske æskesystemer fra fremtiden som Svend Åge Madsen. Men i hans nye roman, ’Enden på tragedie’, bliver der alligevel lidt for mange historier at holde styr på
  7. Litterær kvalitet lader sig ikke definere. Litteratur gør os ikke til bedre mennesker, men – når den er god – til bedre læsere. Sæsonen rummer rigtig gode eksempler
  8. Svend Åge Madsens 13 nye noveller forener munter lethed med livsfilosofisk tyngde