Person

Thomas Hwan

’Bedrag’ har skiftet spor og er blevet meget bedre

De klichétunge modsætningsforhold og de utroværdige farlige situationer, som kendetegnede de to første sæsoner af ’Bedrag’ er blevet droppet til fordel for en helt ny historie drevet af en helt anden nysgerrighed om tre mennesker, hvis kriser vikler sig ind i hinanden

Toiletteater er alletiders

Lydfortælling, der radikaliserer den teatralske grundsituation, det er at sidde i et mørkt rum og overse scener udspille sig på afstand, tager dig med på en gyseligt sanselig tur på dit indre toilet

’Hun siger, hun er bange for mørke’

Sådan lyder en replik i det sansende, argentinske stykke ’Revolvertrilogien’ på Skuespilhuset. Og når tilskueren sidder i kulsort mørke og hører truslerne hvisle, så passer replikken meget godt

Det gode menneske fra Skuespilhuset

Maria Rossing lyser som 'Det gode menneske fra Sezuan' i Elisa Kragerups radikale grimhedsiscenesættelse

Kongelig kabaret med frontal humor

Elisa Kragerup og Rune David Grues sommerkabaret på Skuespilhuset kaster sig frygtløst ud fra scenetårnet: Det er grotesk, det er musikalsk og det er sprællevende

Mest læste

  1. De klichétunge modsætningsforhold og de utroværdige farlige situationer, som kendetegnede de to første sæsoner af ’Bedrag’ er blevet droppet til fordel for en helt ny historie drevet af en helt anden nysgerrighed om tre mennesker, hvis kriser vikler sig ind i hinanden
  2. Maria Rossing lyser som 'Det gode menneske fra Sezuan' i Elisa Kragerups radikale grimhedsiscenesættelse