Person

Thomas Mai

Nyhed
29. juni 2011

Branchefolk: Filmindustrien bør eksperimentere med distribution

Internettet giver nye muligheder for distribution, og det skal filmbranchen se som en mulighed frem for at stå fast på gamle forretningsstrukturer, mener producenter, instruktører og distributører. De ønsker blandt andet et opgør med reglen om, at der skal gå et halvt år fra biografpremiere til dvd-salg
Internettet giver nye muligheder for distribution, og det skal filmbranchen se som en mulighed frem for at stå fast på gamle forretningsstrukturer, mener producenter, instruktører og distributører. De ønsker blandt andet et opgør med reglen om, at der skal gå et halvt år fra biografpremiere til dvd-salg
Nyhed
9. juni 2011

Filmbranchen skal ændre vaner ellers dør den

'Den, der har adgang til publikum, har adgang til pengene og magten,' siger danske Thomas Mai, der rejser verden rundt og fortæller en desperat filmbranche, hvordan den kan følge med et publikum, hvis adfærd takket være internettet har ændret sig markant. 'Hele systemet er ved at kollapse,' siger han
Der er efterhånden færre og færre incitamenter til at gå i biografen, mener den danske filmmand, Thomas Mai: 'Folk ved, at hvis de ikke når at se den i biografen, så kan de se den på betalings-tv eller dvd, hvor den først koster meget, men hurtigt bliver billig. Og ellers kan de vente på, at filmen kommer gratis på tv.'