Person

Tomas Alfredson

Anmeldelse

Filmatisering af Jo Nesbøs ’Snemanden’ burde være god. Det er den ikke

Med Martin Scorsese og Tomas Alfredson bag kameraet og Michael Fassbender og Charlotte Gainsbourg foran er det uforståeligt, at Jo Nesbø-filmatiseringen ’Snemanden’ er blevet så dårlig en film

Det mentale frysepunkt

John le Carré-filmatiseringen ’Dame, konge, es, spion’ er en exceptionelt sober film om de bistre funktionelle alkoholikere, der skulle beskytte os under Den Kolde Krig

Paranoia er en menneskelig tragedie

John le Carrés spionthriller ’Dame, konge, es, spion’ regnes for et hovedværk i moderne britisk litteratur takket være sin skildring af Den Kolde Krigs paranoiakultur og sine detaljerede persontegninger af agenter

Britiske spioner begejstrer i Venedig

Svenske Tomas Alfredson begejstrer med sin stjernespækkede, engelske filmatisering af le Carré-klassikeren 'Dame, konge, es, spion', og 'Hunger'-instruktør Steve McQueens drama 'Shame' ligner en kommende Guldløve-vinder

Lad den rette film komme ind

Hvad er det med de amerikanere? Matt Reeves' 'Let Me In' er en ganske overflødig amerikansk version af Tomas Alfredsons anderledes originale 'Lad den rette komme ind'

Mest læste

  1. Med Martin Scorsese og Tomas Alfredson bag kameraet og Michael Fassbender og Charlotte Gainsbourg foran er det uforståeligt, at Jo Nesbø-filmatiseringen ’Snemanden’ er blevet så dårlig en film
  2. John le Carré-filmatiseringen ’Dame, konge, es, spion’ er en exceptionelt sober film om de bistre funktionelle alkoholikere, der skulle beskytte os under Den Kolde Krig
  3. John le Carrés spionthriller ’Dame, konge, es, spion’ regnes for et hovedværk i moderne britisk litteratur takket være sin skildring af Den Kolde Krigs paranoiakultur og sine detaljerede persontegninger af agenter