Ikke alt lykkes i blokfløjtenisten Bolette Roeds Vivaldi-album med blandt andet ’De Fire Årstider’. Det gør det heller ikke i Minnesota Orkestret og Osmo Vänskäs tolkning af Mahlers ufuldendte ’Symfoni nr. 10’. Her er Thomas Dausgaards bud med Seattle Symfoniorkester et af de bedste, man kan ønske sig
Resultatet af radioens playliste-politik er tit, at man spiller klassisk musik for det bredest tænkelige segment, det vil stort set sige for folk, der alligevel ikke gider høre på det
De fleste var sikkert ikke kommet for at høre Royal Philharmonic Orchestra, men fænomenet Martha Argerich. Hun meldte som frygtet afbud, og i stedet kom et mere afdanket fænomen, postpunkeren Nigel Kennedy
Koncertserien Pianoforte! er en af sommerens attraktioner i Tivolis Koncertsal. Lørdag aften indtog Murray Perahia scenen, og det blev en koncert, som ikke levede op til pianistens sagnomspundne renommé
Ensidig musikudvælgelse, hårrejsende og umusikalske jingles, quizprogrammer, tekniske problemer og for meget fokuseren på personer i stedet for musikken har forpesterdenne ellers seriøse radiokanal
Pelle Gudmundsen-Holmgreen står for en af efterårets sande begivenheder på det danske plademarked. Takket være Kronos Kvartettens fabelagtige håndtering af hans særegne musikalske univers
Jane Milbo er indehaver af en modebutik for 'store piger' i Ølstykke. Hun er inkarneret Abba-fan, men også vild med Vivaldi. Hun vil hellere læse bøger end se fjernsyn, og så elsker hun at gå på museum, selv om det nogle gange undrer hende, hvad kunstnere kan lokke folk til at betale penge for
Duchamps pissekumme og Manzonis Merde dartiste er ikke kunst. Det er konsekvensen af den radikale og modige kunstteori, som forfatteren Solvej Balle udkaster i sin nye bog, der er på trapperne og som nok skal vække debat
(2. sektion)
*Bergstrøm-Nielsen Der er festival med levende, ny eksperimenterende musik i Huset den 27.-29. april. Arrangøren skriver, at det er »den største manifestation nogensinde for denne musik i Danmark«...