Peter Stouby Hansen

  • Kronik
    12. januar 2022

    Skilsmissebørn bør som hovedregel bo lige meget hos begge forældre

    I dag er det alt for let at vinde kampen om samværet med børnene ved at tale grimt om den anden forælder. Vi bør se til Arizona, der bruger en forskningsbaseret tilgang for at sikre barnets trivsel. Den peger på, at lige samvær er bedst i normalfungerende familier, skriver folkeskolelærer Peter Stouby Hansen i denne kronik
    I dag er det alt for let at vinde kampen om samværet med børnene ved at tale grimt om den anden forælder. Vi bør se til Arizona, der bruger en forskningsbaseret tilgang for at sikre barnets trivsel. Den peger på, at lige samvær er bedst i normalfungerende familier, skriver folkeskolelærer Peter Stouby Hansen i denne kronik
  • Kronik
    29. januar 2021

    Den danske drukkultur hylder den stangstive fulderik

    Alle danske traditioner er gennemvædet af en helt ekstrem alkoholkultur, og den stangstive fulderik hyldes i historier om grænseoverskridende og dum adfærd. Der er behov for et grundlæggende opgør med denne bizarre danske drukkultur, skriver folkeskolelærer Peter Stouby Hansen i denne kronik
    »At drikke alkohol er så indgroet en del af det at være dansker, at man er uden for fællesskabet, hvis man ikke gør det. Vælger man at sige nej tak til en øl, bliver man mødt af undrende spørgsmål, gruppepres, afstandtagen, udelukkelse fra fællesskabet og hvisken i krogene. Hvis man derimod drikker hæmningerne væk og vælter rundt, får man ofte anerkendelse,« skriver Peter Stouby Hansen i denne kronik.
  • Kommentar
    3. oktober 2020

    Den enkelte lærers samvittighed afgør kvaliteten af undervisningen i folkeskolen

    Der bør være mere undervisning med flere lærere i klasselokalet, som supplerer og udvikler hinandens praksis, og mere kontrol med undervisningskvaliteten i form af stikprøver og større bevågenhed fra ledernes side, skriver folkeskolelærer Peter Stouby Hansen i dette debatindlæg
    Dagens kronikør tror på, at en del af løsningen på en uheldig kultur blandt folkeskolelærere ligger i en større gennemsigtighed om, hvad der foregår i klasserummet.
  • Kronik
    16. september 2020

    De luddovne lærere er folkeskolens største problem

    Der er lærere, som kommer for sent til deres lektioner, forbereder sig dårligt til undervisningen og ikke gider deltage i teamsamarbejdet med de kolleger, der rent faktisk tager ansvar. De har brug for en fremmødekultur med stempelur, skriver folkeskolelærer Peter Stouby Hansen i dette debatindlæg
    Der er lærere, som kommer for sent til deres lektioner, forbereder sig dårligt til undervisningen og ikke gider deltage i teamsamarbejdet med de kolleger, der rent faktisk tager ansvar. De har brug for en fremmødekultur med stempelur, skriver folkeskolelærer Peter Stouby Hansen i dette debatindlæg
  1. Kronik
    29. januar 2021

    Den danske drukkultur hylder den stangstive fulderik

    Alle danske traditioner er gennemvædet af en helt ekstrem alkoholkultur, og den stangstive fulderik hyldes i historier om grænseoverskridende og dum adfærd. Der er behov for et grundlæggende opgør med denne bizarre danske drukkultur, skriver folkeskolelærer Peter Stouby Hansen i denne kronik
    »At drikke alkohol er så indgroet en del af det at være dansker, at man er uden for fællesskabet, hvis man ikke gør det. Vælger man at sige nej tak til en øl, bliver man mødt af undrende spørgsmål, gruppepres, afstandtagen, udelukkelse fra fællesskabet og hvisken i krogene. Hvis man derimod drikker hæmningerne væk og vælter rundt, får man ofte anerkendelse,« skriver Peter Stouby Hansen i denne kronik.
  2. Kronik
    16. september 2020

    De luddovne lærere er folkeskolens største problem

    Der er lærere, som kommer for sent til deres lektioner, forbereder sig dårligt til undervisningen og ikke gider deltage i teamsamarbejdet med de kolleger, der rent faktisk tager ansvar. De har brug for en fremmødekultur med stempelur, skriver folkeskolelærer Peter Stouby Hansen i dette debatindlæg
    Der er lærere, som kommer for sent til deres lektioner, forbereder sig dårligt til undervisningen og ikke gider deltage i teamsamarbejdet med de kolleger, der rent faktisk tager ansvar. De har brug for en fremmødekultur med stempelur, skriver folkeskolelærer Peter Stouby Hansen i dette debatindlæg
  3. Kronik
    12. januar 2022

    Skilsmissebørn bør som hovedregel bo lige meget hos begge forældre

    I dag er det alt for let at vinde kampen om samværet med børnene ved at tale grimt om den anden forælder. Vi bør se til Arizona, der bruger en forskningsbaseret tilgang for at sikre barnets trivsel. Den peger på, at lige samvær er bedst i normalfungerende familier, skriver folkeskolelærer Peter Stouby Hansen i denne kronik
    I dag er det alt for let at vinde kampen om samværet med børnene ved at tale grimt om den anden forælder. Vi bør se til Arizona, der bruger en forskningsbaseret tilgang for at sikre barnets trivsel. Den peger på, at lige samvær er bedst i normalfungerende familier, skriver folkeskolelærer Peter Stouby Hansen i denne kronik
  4. Kommentar
    3. oktober 2020

    Den enkelte lærers samvittighed afgør kvaliteten af undervisningen i folkeskolen

    Der bør være mere undervisning med flere lærere i klasselokalet, som supplerer og udvikler hinandens praksis, og mere kontrol med undervisningskvaliteten i form af stikprøver og større bevågenhed fra ledernes side, skriver folkeskolelærer Peter Stouby Hansen i dette debatindlæg
    Dagens kronikør tror på, at en del af løsningen på en uheldig kultur blandt folkeskolelærere ligger i en større gennemsigtighed om, hvad der foregår i klasserummet.