Ralf Christensen

Ralf Christensen

Journalist, Information
Seneste artikler af
Ralf Christensen

Sider

Om

Ralf Christensen er musikafhængig og og derfor meget passende musikredaktør for den rytmiske musik på Dagbladet Information. Han er også vært og producer på Album-serien på The Lake sammen med Kristian Leth. Han har tidligere lavet radio på P1, P2, P3 og P6 og været fast tilknyttet Dagen og Politiken. Og så har han været instruktør på copyright-dokumentaren Good Copy Bad Copy og kreativ aktivisme-dokumentaren Pockets of Resistance.

Mest læste
  1. Den firedobbelte Golden Globe-vinder ’Three Billboards Outside Ebbing, Missouri’ vil os det godt. Den vil fortælle os, at vi kan bryde ud af vores mønstre. At vi kan overleve tabet af vores allerkæreste. Og at molotovcocktails kan føre noget godt med sig. Og når den ikke prædiker for åbenlyst, så fører den sin sag stærkt
  2. Hey, hummersuppe! For Informations musikredaktør, Ralf Christensen, blev ironiens og kedsomhedens årti, 90’erne, reddet på falderebet af sammenbrudskomikken. Informations humorkanon er nået til: ’Casper & Mandrilaftalen’
  3. Det er ikke så meget hovedhistorien om nogle småkriminelle fisk, der kommer i karambolage med de store rovfisk, der gør ’Suburbicon’ interessant. Det er parallelhistorien om forstadsracisme, der giver den tyngde – og desværre gør den alt for aktuel
  4. Thom Yorke og Radiohead kræver at blive registreret som medsangskrivere på Lana Del Reys sang ’Get Free’, fordi den har samme akkordopbygning som deres sang ’Creep’, som de selv har kopieret fra Albert Hammond og Mike Hazlewood
  5. Som kulturelt fænomen er ’Black Panther’ en kærkommen og længe savnet afrikansk/afroamerikansk superhelte-blockbuster. Det er en jublende fejring af især sydafrikansk kultur. Men et værk, der er godt for en kultur, er ikke nødvendigvis godt i sin egen ret. I hvert fald ikke i dette tilfælde
  6. Informations musikredaktør ser tilbage på et internationalt musikår, der var fuld af politiske kampe. Men det lykkes ham dog også at finde tiderne fra privatsfæren – hvor utroskab, depression og alternative mandefælleskaber viser sig
  7. Der’ så mange svin i byen, og – ifølge ham selv – er han et af dem. Men nu er det slut. Gulddreng lukker og slukker sin parodi på den generiske popstjerne, og hans smarte spil på vores betagelse af det iscenesatte, dét, der er større end livet. Og samtidig i præcis samme størrelse
  8. ’Stalins død’ handler om de to første dages magtkampe efter Stalins død, og den er vild, fordi modbydeligheden næsten skygger for komedien. Men også kun næsten