Ralf Christensen

Ralf Christensen

Journalist, Information
Seneste artikler af
Ralf Christensen

Sider

Om

Ralf Christensen er musikafhængig og og derfor meget passende musikredaktør for den rytmiske musik på Dagbladet Information. Han er også vært og producer på Album-serien på The Lake sammen med Kristian Leth. Han har tidligere lavet radio på P1, P2, P3 og P6 og været fast tilknyttet Dagen og Politiken. Og så har han været instruktør på copyright-dokumentaren Good Copy Bad Copy og kreativ aktivisme-dokumentaren Pockets of Resistance.

Mest læste
  1. Denis Villeneuves ’Blade Runner 2049’ er en værdig efterfølger til Ridley Scotts 35 år gamle science fiction-mesterværk. Men det er også en film med store skønhedsfejl, og den ender mere konventionelt, end godt er, skriver Christian Monggaard i denne anmeldelse, hvor vi også ser tilbage på fire højdepunkter fra den originale film
  2. Nick Cave kom til byen med tabet af sin søn som den tungeste bagage. Men med lysende showmanship og kulsort energi skabte han alligevel plads til os i sine sange
  3. Justin Timberlake og Madonnas navne figurerer i Paradispapirerne, men deres sociale engagement er ikke deres varemærke. Helt anderledes prekært er det for Shakira og U2’s Bono
  4. Den amerikanske rapper Lil Peep er død 21 år gammel. Han var et stort håb inden for en ny ung hiphop, der dyrkede stoffer og selvdestruktion – i hans tilfælde tilsat tung depression, både i hans tekster og i hans virkelige liv.
  5. Sygt morsom, ordekvilibristisk og formidabelt funky debutalbum fra sagnfiguren Marvelous Mosell. Til daglig Morten Sell, der i myterne er en superhelt fra en parallel eventyrtid og rapper akkurat som en blegfis fra stenbroen i 1987
  6. Filmen om den store østrigske forfatter Stefan Zweigs sidste år i landflygtighed i Nord- og Sydamerika er en fremragende og stramt komponeret film – der efterlader rig mulighed for fortolkning af et menneske, der slog sig uhelbredeligt på verdenshistorien.
  7. I den nye strålende dokumentar 'Five Foot Two' er Lady Gaga tilsyneladende ved at blive et subjekt midt i stjernelivets idoldyrkelse. Og så er dokumentaren et lærestykke i, hvordan man skaber en enorm emotionel palet med et overraskende soundtrack
  8. Efterfølgeren til Ridley Scotts 1982-klassiker er skam god – men den ville have været bedre, hvis instruktøren havde haft nosser til at beholde den oprindelige islandske soundtrack-komponist. Her forklarer Informations musikredaktør hvorfor