Rune Saugmann

  • Kommentar
    22. april 2017

    ’Mother of all bombs’ var i virkeligheden alle propaganda-operationers moder

    I kølvandet på brugen af MOAB-bomben i sidste uge blev der spekuleret meget i, om bomben var ment som et signal til Nordkorea. Men med den effektive og veltilrettelagte pressestrategi in mente må man nok snarere tro, at den vestlige offentlighed og medierne var det egentlige mål for den psykologiske operation
    Amerikansk militær smed tidligere på måneden den ti tons tunge MOAB for at ødelægge et tunnelsystem, Islamisk Stat brugte i Afghanistan.
  • Kronik
    19. maj 2014

    Twitter-kampagne gør ondt værre for bortførte piger i Nigeria

    Når twitter-brugere verden over engagerer sig i kampagnen #BringBackOurGirls for at få Boko Haram til at løslade de bortførte nigerianske piger, øger det blot konflikten. Pigerne er i dag længere fra frigivelse, end før vesterlændinge lod deres sympati gå viralt
    USA’s førstedame, Michelle Obama, var med til at give Twitter-kampagnen #Bring Back Our Girls global udbredelse, da hun lagde dette billede op på det sociale medie Instagram. Men trods de ædle hensigter risikerer kampagnen at tjene terroristernes sag. Foto: Scanpix