Serie

Iscenesat

Når vores fotografer tager portrætter af de forfattere, vi interviewer, så danser forfatterne groft sagt efter fotografens pibe.

Her vender vi op og ned på den rollefordeling, og giver forfatterne fuld frihed til at bestemme, hvilket sted de portrætteres, hvordan de fremtræder, eller hvilken rolle de ønsker at spille, når de træder frem foran en offentlighed som forfatter.

I hvilke kulisser, i hvilket tøj og hvilke andre rekvisitter, de vil gøre brug af.

Artikler
Foto
24. februar 2018

Iscenesat: Jesper Wung Sung

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Foto
17. februar 2018

Iscenesat: Kirsten Thorup

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Foto
10. februar 2018

Iscenesat: Carsten Jensen

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Foto
3. februar 2018

Iscenesat: Morten Ramsland

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Foto
20. januar 2018

Iscenesat: Louis Jensen

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Foto
13. januar 2018

Iscenesat: Svend Åge Madsen

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille

Klima

Den største udfordring i menneskets historie udfoldet, afdækket og perspektiveret hver dag

Politik

Kloge og nysgerrige analyser, nyheder og overblik fra dansk og international politik

Med alle midler

Læs og lyt til vores artikler, deltag i arrangementer og workshops, og få rabatter på vores bøger

Kritik

Få et intellektuelt blik på kunsten, på poppen, på økonomien og på verdensordenen

Dybdegående

Forstå verden mens den sker. Med klare analyser, afslørende journalistik og interviews, der tager sig tid

Prøv et abonnement

Den første måned er gratis

Foto
6. januar 2018

Iscenesat: Leonora Christina Skov

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, 
hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Foto
30. december 2017

Iscenesat: Jens Blendstrup

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, 
hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Foto
23. december 2017

Iscenesat: Caspar Eric

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, 
hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Foto
16. december 2017

Iscenesat: Niels Barfoed

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille

Sider

Foto
25. marts 2017

Iscenesat: Merete Pryds Helle

Kroppen er en skrivemaskine på spinningcyklen; benene styres af noget dybt nede i urhjernen; musikken slynger sig i lysende vindinger, et center derinde adlyder kommandoer
Kroppen er en skrivemaskine på spinningcyklen; benene styres af noget dybt nede i urhjernen; musikken slynger sig i lysende vindinger, et center derinde adlyder kommandoer
Foto
1. april 2017

Iscenesat: Madame Nielsen

’Madame med barnet’ (2017). Frit efter Beyoncé / Jack (2016). Frit efter Raphael Mengs ’Madonna mit Kind’ (1770/1773)
’Madame med barnet’ (2017). Frit efter Beyoncé / Jack (2016). Frit efter Raphael Mengs ’Madonna mit Kind’ (1770/1773)
Foto
8. april 2017

Iscenesat: Jens Christian Grøndahl

Jeg fik lyst til at undgå al iscenesættelse ved at bede fotografen om at snige sig ind på mig. Resultatet: et fremmed og tilfældigt blik
Jeg fik lyst til at undgå al iscenesættelse ved at bede fotografen om at snige sig ind på mig. Resultatet: et fremmed og tilfældigt blik
Foto
15. april 2017

Iscenesat: Thomas Boberg

Det kunne være midt i byens eller rejsens bevægelse, men her er det en dag, hvor jeg tilfældigvis er alene hjemme med min yngste søn
Det kunne være midt i byens eller rejsens bevægelse, men her er det en dag, hvor jeg tilfældigvis er alene hjemme med min yngste søn
Foto
22. april 2017

Iscenesat: Lone Hørslev

Jeg tænker på mig selv som en iagttager. Én, der står lidt på afstand og forsøger at se tingene så rent som muligt
Jeg tænker på mig selv som en iagttager. Én, der står lidt på afstand og forsøger at se tingene så rent som muligt
Foto
29. april 2017

Iscenesat: Jesper Stein

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, 
hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Foto
6. maj 2017

Iscenesat: Mette Moestrup

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Foto
13. maj 2017

Iscenesat: Pia Juul

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Foto
20. maj 2017

Iscenesat: Ursula Andkjær Olsen

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Foto
27. maj 2017

Iscenesat: Kristian Bang Foss

Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille

Sider

  • Foto
    18. november 2017

    Iscenesat: Henrik Nordbrandt

    Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
    Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, 
hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
  • Foto
    1. april 2017

    Iscenesat: Madame Nielsen

    ’Madame med barnet’ (2017). Frit efter Beyoncé / Jack (2016). Frit efter Raphael Mengs ’Madonna mit Kind’ (1770/1773)
    ’Madame med barnet’ (2017). Frit efter Beyoncé / Jack (2016). Frit efter Raphael Mengs ’Madonna mit Kind’ (1770/1773)
  • Foto
    24. februar 2018

    Iscenesat: Jesper Wung Sung

    Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
    Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
  • Foto
    20. januar 2018

    Iscenesat: Louis Jensen

    Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
    Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
  • Foto
    25. marts 2017

    Iscenesat: Merete Pryds Helle

    Kroppen er en skrivemaskine på spinningcyklen; benene styres af noget dybt nede i urhjernen; musikken slynger sig i lysende vindinger, et center derinde adlyder kommandoer
    Kroppen er en skrivemaskine på spinningcyklen; benene styres af noget dybt nede i urhjernen; musikken slynger sig i lysende vindinger, et center derinde adlyder kommandoer
  • Foto
    8. april 2017

    Iscenesat: Jens Christian Grøndahl

    Jeg fik lyst til at undgå al iscenesættelse ved at bede fotografen om at snige sig ind på mig. Resultatet: et fremmed og tilfældigt blik
    Jeg fik lyst til at undgå al iscenesættelse ved at bede fotografen om at snige sig ind på mig. Resultatet: et fremmed og tilfældigt blik
  • Foto
    15. april 2017

    Iscenesat: Thomas Boberg

    Det kunne være midt i byens eller rejsens bevægelse, men her er det en dag, hvor jeg tilfældigvis er alene hjemme med min yngste søn
    Det kunne være midt i byens eller rejsens bevægelse, men her er det en dag, hvor jeg tilfældigvis er alene hjemme med min yngste søn
  • Foto
    13. maj 2017

    Iscenesat: Pia Juul

    Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille
    Vi har givet forfatterne frihed til selv at bestemme, hvordan de vil fremtræde, og hvilken rolle de vil spille