Serie

Kampen om Kinas fortælling

New York Times hacket efter afslørende artikel om Kinas leder

Den amerikanske avis New York Times anklager kinesiske hackere med forbindelse til regeringen i Beijing for at stå bag omfattende angreb på avisens computersystemer. Formålet var at finde kilderne til en artikel, der afslørede premierminister Wen Jiabaos families økonomiske interesser

Kina og de fjendtlige vestlige medier

Kinas regering er vred over vestlige mediers negative dækning af landet, som både skader Kinas image internationalt og styrets agtelse i den kinesiske befolkning. Men så har regeringen sine egne ’udenlandske’ medier, som kan fortælle den positive historie

Betalt kulturformidling

Det sponsorerede program ’Kina Ekspressen’ fortsætter på fjerde år, men det var en fejl at skjule sponseringen, siger Jesper Jürgensen, informationschef i SBS Media. Fremover vil det være tydeligt, at SBS får betaling for at bringe det, lover han

Kulturformidling eller kinesisk propaganda?

Danmarks største kommercielle radiokanaler får penge for at sende programmer om Kina – produceret af en kinesisk statskontrolleret medieorganisation. Uden at lytterne ved det. ’Kulturformidling,’ siger informationschef. Skjult propaganda, mener kritikere

Mest læste

  1. Danmarks største kommercielle radiokanaler får penge for at sende programmer om Kina – produceret af en kinesisk statskontrolleret medieorganisation. Uden at lytterne ved det. ’Kulturformidling,’ siger informationschef. Skjult propaganda, mener kritikere