Søren Søberg Poulsen

  • Kommentar
    4. april 2018

    Blachmans vision for folkeskolen er forfejlet romantik

    Ifølge Thomas Blachman bør det være folkeskolens opgave at befrugte eleverne med ideer og identitet. Men yderligere institutionalisering af børns fantasi og livsvilje er det sidste, den danske folkeskole har brug for. Reel fritænkning og originalitet kan slet ikke opdyrkes på nyromantisk X Factor-manér
    Blachman vil lære eleverne at mærke sig selv, lære dem at få og praksisomsætte ideer, og så vil han indgyde poderne fantasi og selvstændig livsvilje.
  • Kommentar
    11. september 2017

    Skolen burde smide selvevalueringer tilbage til det helvede, de kom fra

    Børn måler sig – ligesom alle andre – i forvejen imod hinanden. Skolen burde give dem den indsigt, at denne måleadfærd, denne indre datastyring, er den sikre vej til oplevelser af mangelfuldhed og dermed lykkens største fjende. Men i stedet dyrker skolen måleriet
  • Kronik
    7. februar 2017

    Mennesker bliver stressede af at være guder i deres eget liv

    Hvis vi vil dulme gymnasieelevernes stress, er det ikke nok at gøre op med curlingforældre, 12-talspiger eller konkurrencestaten. Vi bliver også nødt til at kritisere samfundets grundfortællinger, hvor individet selv er både skaber og opretholder af himmel og helvede
    Gymnasieelever er lige så stressede som de 20 procent mest stressede voksne, viser en ny undersøgelse. Ifølge dagens kronnikør skyldes det selve samfundets grundfortællinger.