Sophia Handler

Seneste artikler af
Sophia Handler

Sider

Mest læste
  1. Dem, der lyttede til Kidd fra starten, er blevet voksne, og det forsøgte den danske rapper også at være, da han fredag aften spillede sin første af otte koncerter i Store Vega i København. Det lykkedes bedst, når han brokkede sig over publikums mobiltelefoner
  2. Gensynsglæden med musikken ligger som en konstant pumpende, høj puls under albummet ’Hammerhead’, der er den danske rapper Lucy Loves første i syv år
  3. Selv om især rapsekvenserne på Blackpinks nye album, ’THE ALBUM’, fremhæver den sydkoreanske pigeband-konstruktions musikalske potentiale, har gruppen stadig brug for at bevise, at deres musik indeholder andet end barnlige superstjernedrømme
  4. Det var meningen, at Søren Huss’ fjerde soloalbum, ’Sort og Hvid til evig tid’, skulle være en lys plade. Men heldigvis rummer sangerens univers stadig både det hverdagslige, det pudsige og det deprimerede. Han er nået til et sted, hvor han har gjort sig fri af personlige tragedier, uden at behøve lægge dem fra sig
  5. Lord Sivas dansksprogede album ’Lys’ har en lethed over sig, der skifter mellem at være poetisk fritsvævende og få albummet til at virke oppustet. Imens rummer det spanske ’Everything Is Reggaeton’, der er Ivan$itos debutalbum, en anderledes stabil tyngde
  6. Når man lytter til Nicolás Jaars 6. studiealbum, ’Telas’, skal man forestille sig slør af partikler, der danner konstant varierende lydmønstre. Det er svært at hænge fast i, men utrolig stimulerende at have om sig
  7. Når den britiske ordkunstner Kate Tempest rabler sine særprægede, samtidsforankrede sprogblomster af sig, skal alverdens pladderromantik være hende tilgivet. Hendes tredje studiealbum, The Book Of Traps And Lessons, er en hidtil uhørt litteraturoplevelse, der virker, som om den prøver at udvide præmisserne for en lydbog, både som genre, format og fænomen
  8. Dobbeltalbummet ’Honesty Without Compassion Is Brutality, Vol. 1 og 2’, udgøres af stolte postpunkballader og trippede fragmenter. Det lydlandskab, som sangeren Soho Rezanejad betræder, rammer den hverdagsligt maskinelle moodiness inderligt præcist