Stefan Hermann

Seneste artikler af
Stefan Hermann
  • Pas på med at afskaffe modtageklasserne

    Der skal investeres mange ressourcer, og de skal bruges klogt, hvis integrationen af flygtningebørn i folkeskolen skal blive en succes
  • Ulla Tørnæs’ mange udfordringer

    Løkkes nye uddannelses- og forskningsminister Ulla Tørnæs har et væld af udfordrende opgaver at løse. Information har spurgt to rektorer og de studerende, hvad hun bør prioritere
  • Mikkel Hansen og den danske epoke

    Håndbold. Med verdens bedste håndboldspiller på holdet og EM-guld frisk i erindringen er det danske herrelandshold blandt favoritterne til at gå hele vejen ved OL og måske dominere 10’erne, som Frankrig gjorde 00’erne, Sverige 90’erne og Østeuropa 70’erne og 80’erne
  • Et grumset angreb på den rene pædagogik

    Af Stefan Hermann
  • Pædagoger ind på folkeskoler

    Når man siger A, må man også sige B. Når man beder folkeskolerne inkludere flere børn med særlige behov i undervisning, skal man også tilføre skolerne de rette værktøjer og de rette faglige kompetencer til at håndtere den opgave
  • Skolen har brug for en kulturrevolution

    Lars Olsens nye bog er præget af indignation over et ekskluderende og ulighedsskabende uddannelsessystem. Selv om skurkene i hans forfaldsfortælling om skolesystemet ikke er tegnet skarpt, er det et opråb, som vil dele vandene
  • Den satans administration

    Det er blevet en folkesport at hade administration og styring. Og det er ikke en overfladisk foreteelse. Ønsket om afbureaukratisering vibrerer gennem hele vores politiske og kulturelle historie, fordi den angår forholdet mellem stat og individ – mellem styring og frihed
  • Vi er ikke i krise på Metropol

    Hvorfor er ledelse og administration pr. definition problematisk? Undersøgelse på undersøgelse har påvist, at ledelse er afgørende for ydelsernes kvalitet og for at indfri samfundsmæssige målsætninger med uddannelse
  • Vi arbejder ikke med et snævert talentbegreb

    Talentarbejdsgruppens rapport om talentudviklingen i det danske uddannelsessystem er blevet modtaget engageret og kritisk, og mange steder positivt, nysgerrigt og konstruktivt. Det var hvad, vi ønskede os

Sider

Mest læste
  1. Der skal investeres mange ressourcer, og de skal bruges klogt, hvis integrationen af flygtningebørn i folkeskolen skal blive en succes
  2. I 70'erne havde vi Marx og Lyotard, i 90'erne Chiapello og Boltkanski. I dag er viden blevet til et spørgsmål om kompetence og præstation og er ikke længere et kritisk potentiale
  3. Jubilæum. På trods af sin evne til præcise samtidsdiagnoser, var Foucaults tænkning længe om at synke ind i dansk sammenhæng. Nu kan man til gengæld tale om en regulær Foucault-industri, og han er tilmed blevet en ny reference for autonome og andre platforme for protest. Kan man ikke længere være kapitalisme- eller liberalismekritisk kan man altid være institutions- og magtkritisk
  4. Uden bedre viden og politisk vilje er der risiko for, at kollektive svar på mad- og ernæringsområdet kommer til at ligne et østeuropæisk storkøkken