Stefano Ponte

Seneste artikler af
Stefano Ponte
  • 'Bonos fond i mediemøllen'

    I sidste uge bragte nyhedsbureauet AP en historie, som hurtigt gav international mediegenlyd. Også herhjemme skabte den overskrifter som 'Bonos fond ramt af svindel – Danmark dropper støtten'
  • Gammel filantropi i nye klæder

    Salget af RED-mærkede produkter rejser nok midler til aidsramte afrikanere, men for de store selskaber, som støtter initiativet, er fordelen ved denne form for humanitære markedsføring, at den ikke drager dem til ansvar for deres eget etiske regnskab
  • EPA: Er det kun tom snak?

    De økonomiske partnerskabsaftaler mellem EU og de 78 AVS-lande fra Afrika, Vestindien og Stillehavet er stadig på tegnebrættet
  • Doha - død eller dvale?

    Hvad enten sammenbruddet forsinker eller afliver Doha-forhandlingerne, så har de fattige lande grund til at juble, for den aftale, der lå på bordet, var ikke til deres fordel
  • Kan man handle sig vej ud af fattigdom?

    Det globale marked for kaffe er et paradoks: Et boom af kaffenydelse i forbrugerlandene udløser en kaffekrise i producentlandene
  • Hellere (RØD)- end død

    Gør det gode og se godt ud på samme tid - dette er opskriften på en ny type udviklingsbistand, der forener moderigtigt forbrug med hjælp til nødlidende
  • Starbucks vs. Etiopien

    Intellektuel ejendomsret er et af de grundlæggende principper bag WTO. Men et slagsmål mellem Etiopien og kaffe-giganten Starbucks, om hvem der ejer navnerettighederne til kaffe-producerende etiopiske områder, viser, at loven ikke er lige for alle
  • To bee or not to bee

    Resultaterne af Sydafrikas bestræbelser på at overvinde den økonomiske ulighed fra apartheidtidens diskriminationsarv er ikke prangende. Indslusningen af sorte sydafrikanere på arbejdsmarked og i erhvervsliv gennem såkaldte selvstændiggørelsesprogrammer har ikke fungeret efter hensigten
Mest læste
  1. Hvad enten sammenbruddet forsinker eller afliver Doha-forhandlingerne, så har de fattige lande grund til at juble, for den aftale, der lå på bordet, var ikke til deres fordel
  2. Salget af RED-mærkede produkter rejser nok midler til aidsramte afrikanere, men for de store selskaber, som støtter initiativet, er fordelen ved denne form for humanitære markedsføring, at den ikke drager dem til ansvar for deres eget etiske regnskab
  3. I sidste uge bragte nyhedsbureauet AP en historie, som hurtigt gav international mediegenlyd. Også herhjemme skabte den overskrifter som 'Bonos fond ramt af svindel – Danmark dropper støtten'