Stina Vrang Elias

  • Kronik
    29. juni 2019

    Minimumsnormeringer kræver, at vi skaber flere veje til at blive pædagog

    Aftalen mellem de røde partier om at indføre minimumsnormeringer kræver, at vi uddanner langt flere pædagoger. Det kræver et kvalitetsløft af uddannelsen, flere muligheder for merituddannelse og helt nye uddannelsesveje for folk fra andre brancher, skriver dekan på Københavns Professionshøjskole og administrerende direktør for Tænketanken DEA i dette debatindlæg
    Hvis samfundet skal have adgang til flere og dygtigere pædagoger, så er der brug for at se på helt nye uddannelsesmodeller for at sikre kompetent arbejdskraft, skriver dagens kronikører.
  • Læserbrev
    21. november 2013

    Studiefremdrift med fleksibilitet

    Unge skal som hovedregel ikke være studerende i længere tid end den, uddannelsen er normeret til
  • Læserbrev
    12. oktober 2013

    Uddannelser skal tænkes holistisk

    Vi er bekymrede over, at man fra politisk hold forpasser muligheden for at fremtidssikre hele ungdomsuddannelsessystemet
  • Læserbrev
    7. december 2011

    EU svigter ’tør’ forskning

    Menneskelig adfærd er i det store hele drivkraften bag udfordringer som f.eks. klimaopvarmning, sundhed og manglende produktivitet og vækst
  • Kommentar
    7. oktober 2010

    Brugerbetaling, ja tak!

    Offentlige nedskæringer kan ramme uddannelsessektoren hårdt. Det er tid til at diskutere brugerbetaling
    Offentlige nedskæringer kan ramme uddannelsessektoren hårdt. Det er tid til at diskutere brugerbetaling, mener Stina Vrang Elias fra tænketanken DEA.
  • Kommentar
    9. september 2010
    Hvordan S og SF vil finansiere forbedringerne på uddannelsesområdet og med hvor meget, lader de hænge i luften. Spørgsmålet er, om vi kan vente med svarene til de to partier på et tidspunkt, måske, kommer i regering? Nej, mener Stina Vrang Elias.
  • Kronik
    8. juli 2008

    Elite - til alles gavn

    Eliteuddannelsen skal opfylde det formål, at også de studerende med de største evner skal have mulighed for at blive udfordret til grænsen af deres personlige potentiale
    Eliteuddannelsen skal være kendetegnet af en høj faglighed, og den enkelte elitestuderende må derfor både bibringes en kombination af en videnskabsteoretisk ballast og stringent fagfaglig kunnen ved at blive indført i et stærkt forskningsmiljø.
  • Læserbrev
    26. juni 2008

    Forskningens vej til de blå oceaner

    Når folketingspolitikerne til efteråret mødes til finanslovsforhandlinger, er det samtidig startskuddet til kampen om milliarder af forskningskroner