Folkeskolereformen

Pædagogerne kommer til at spille en central rolle i fremtidens folkeskole, siger regeringen, men BUPL kritiserer regeringens folkeskoleudspil for at mangle visioner for pædagogernes nye funktion i elevernes skoledag, og de frygter nu for deres jobs. Følg dækningen af folkeskolereformen og 3. kapitel i vores skoleprojekt "En folkeskole for alle" her på journalen

Regeringen har lanceret en ny folkeskolereform, der som tidligere forslag har som formål at give en folkeskole i verdensklasse. Midlerne denne gang er flere timer, et opgør med lærernes arbejdstid, efteruddannelse og engelsk allerede fra første klasse. Reformen har stor opbakning på Christiansborg og i KL, mens Danmarks Lærerforening er stærkt kritiske. Hvad ligger til grund for reformen, og er regeringen på rette spor? I tredje kapitel af journalen "En folkeskole for alle" sætter vi fokus på reformen og de politiske løsninger for folkeskolen.

En folkeskole for alle: Er folkeskolens tid som fællesskab forbi? Læs artiklerne fra første kapitel om skolevalget og andet kapitel om den mangfoldige skole.

55 artikler i denne journal. Seneste 8. februar 2013. Første 2. oktober 2012.