Thea Juhl-Nielsen

  • 9. juni 2007

    Hvordan bevarer vi kreativiteten?

    Mange slås i dag med at finde en balance mellem at udtrykke sig og indgå i sociale fællesskaber, og samtidig give plads til en individuel kreativ fordybelse og forholde sig empatisk til andres behov, hvad enten det er på arbejdspladsen eller i familiens skød
    Mange slås i dag med at finde en balance mellem at udtrykke sig og indgå i sociale fællesskaber, og samtidig give plads til en individuel kreativ fordybelse og forholde sig empatisk til andres behov, hvad enten det er på arbejdspladsen eller i familiens skød
  • 12. oktober 2004

    Begærets tilsynekomst som destruktivitet

    Chapman-brødrene viser os verden i et prisme, der gør det muligt for os at vælge, om vi vil forholde os moralsk eller udforskende til den; dømme den ud fra vores værdier eller afsøge dens uendelige betydninger
  • 18. februar 2004

    Kunst som aktivitet

    Camden Arts Centre i London opbløder grænserne mellem kunstpraksis og kunstudstilling
  • 12. juli 2003

    Fra Tito til sammenbrud

    I Titos Jugoslavien fandtes et vidtstrakt kritisk miljø, der kunne arbejde forholdsvis upåvirket af den politiske censur
  • 21. juni 2003

    Betragterens diktatur

    Den dansk-islandske kunstner Olafur Eliasson udstiller på dette års Venedig Biennale på Danmarks pavillon – Det burde blive en anledning til også at præsentere Eliasson herhjemme
  • 16. april 2002

    Lær af Brueghel

    Forskning og popularitet kan gå hånd i hånd på museerne