Thorleif Frøkjær

Artikler
  • Kronik
    14. august 2021

    Vi fødes ikke med et kritisk klimasyn, så børnehaven må lære vores børn om bæredygtighed

    En moderne pædagogisk praksis bør indeholde viden om bæredygtighed og skabe børnehavebørn med kritisk klimabevidsthed. Gennem leg skal vi sikre at nye generationer konfronteres med tidens store spørgsmål, skriver professor emeritus Stig Broström og lektor Thorleif Frøkjær i denne kronik
    Børns læring om bæredygtighed skal ske gennem et aktivt hverdagsliv og meningsfulde aktiviteter med leg som omdrejningspunkt, skriver dagens kronikører. På billedet ses børn i Børneøen Bonsai, et Rudolf Steiner børnehus med vuggestue og skovbørnehave.
  • Kommentar
    11. februar 2015

    Selvfølgelig kan børn lære af pædagoger

    Kæden hopper af, når professor Dion Sommer hævder, at didaktisk, målstyret læring og instruktionspædagogik ikke fører til senere gevinst. Alt peger på, at et barn lærer bedst gennem sin egen aktive undersøgende virksomhed støttet af udfordrende indspil fra pædagoger