Tom Lubbock

  • 26. juni 2006

    Klimt og kunstens grænseløse overdådighed

    Et Gustav Klimt-portræt er blevet solgt som verdens dyreste maleri. Ifølge Independents kunstskribent kunne den ære ikke tilfalde en mere passende kunstner, eftersom Klimts malerier svælger i penge og overflod
  • 30. marts 2005

    Gensyn med Joesph Beuys

    Joseph Beuys demokratiserede kunsten, stiftede et parti, rettede på Berlinmurens arkitektoniske mangler. I øjeblikket kan en stor retrospektiv udstilling af hans værker opleves på Tate Modern Men er en af det 20. århundredes mest betydningsfulde kunstnere ikke andet end en gang new age-hokus pokus?
  • 25. februar 2005

    Det onde geni

    Caravaggios krasse realisme chokerede hans samtidige. På National Gallerys nye udstilling borger de samme kvaliteter for hans fortsatte aktualitet
  • 27. oktober 2004

    Den faldne engel

    Generationer at kunstelskere tilbad ham som ’guddommelige Rafael’ . Men en netop åbnet udstilling af renæssancegeniets malerier på National Gallery bringer filisteren frem i anmelderen
  • 16. oktober 2004

    Rå materialer af melodisk nonsens

    Bruce Naumans altopslugende lydinstallation udfylder den kæmpemæssige turbinehal på Tate Modern. Independents Tom Lubbock er dykket ned i kunstnerens kakafoniske polyfoni
  • 26. marts 2004

    Fagre nye verdener

    Den spanske maler Joan Miró skabte mærkelige scenerier ud fra inkommensurable objekter og tilsyneladende simple streger. Ifølge Tom Lubbock er alle de billeder af Miró, som man bør se, nu udstillet i Paris
  • 12. februar 2004

    En kunst afgået ved døden

    En ny engelsk udstilling viser en spansk maler der kan sit ekstraordinære blændværk på fingrene
  1. 26. juni 2006

    Klimt og kunstens grænseløse overdådighed

    Et Gustav Klimt-portræt er blevet solgt som verdens dyreste maleri. Ifølge Independents kunstskribent kunne den ære ikke tilfalde en mere passende kunstner, eftersom Klimts malerier svælger i penge og overflod
  2. 27. oktober 2004

    Den faldne engel

    Generationer at kunstelskere tilbad ham som ’guddommelige Rafael’ . Men en netop åbnet udstilling af renæssancegeniets malerier på National Gallery bringer filisteren frem i anmelderen