Rossiskaja Gazeta
MOSKVA, 27. juni - Henrettelsen af fire russiske diplomater i Irak var muligvis blot ment som magtdemonstration fra Mujahedins shura-råd, som gruppen af bortførere kalder sig.
Formålet med kidnapningen kan dog også have været at presse Moskva til at trække sine tropper tilbage fra Tjetjenien. Ifølge nogle iagttagere kan aktionen imod det russiske ambassademedarbejdere imidlertid også have været arrangeret af USA og have forbindelse til den hemmelige krig mellem rivaliserende russiske og amerikanske spiontjenester, der aktuelt udspiller sig i Irak.
Der Tagesspiegel
BERLIN, 27. juni - Bruno er død. Skudt af bayerske jægere i det grå morgengry. Mennesket i os, dette oplyste pragmatiske tobenede væsen, siger: Sådan må det være. Mennesker har jaget dyr siden arilds tid, og allerede vore stenalderaner nedlagde bjørne. Vi dræber fjerkræ, svin og okse - ikke kun når de har pest, men for at sætte dem på middagsbordet, og ingen kat finder på at gø det. Derfor er det forkasteligt, når jægerne modtager hademails, for de har kun gjort deres job. Men bjørnen i os, den romantiske dyreven, siger: Hvor skrækkeligt, at frihedstørstende Bruno skulle dø! Hvor vi elskede ham for at minde os åh så civiliserede europæere om det vildnis, hvorfra vi stammer.
The Scotsman
EDINBURGH, 25. juni - Saatchi-brødrene, som har domineret britisk reklame i en generation, bebuder reklamens død, som vi kender den. Ifølge Saatchi har internettet og iPod'en ændret alt.
Den unge generation er vokset op med disse medier. De ældre er 'digitale immigranter', der idelig må brydes med ny teknologi.
Men det virkelige problem er, at de unge mennesker kun har kontinuerlig, delvis opmærksomhed. Det er muligt, at de er mestre i at sende en sms, downloade musik og spille computer på samme tid, men slig multitasking betyder, at de ikke kan kapere en 30 sekunder lang tv-reklame. Saatchierne har en løsning: Reklame bør herefter kun bestå af ét eneste ord, for det er alt, hvad vor tids teenagere har 'båndbredde' til at fastholde.