Sted

Ørestaden

Ørestad er eksemplet på, hvad den nye boligminister vil have meget mere af

Den nyudnævnte boligminister Kaare Dybvad vil arbejde for at få flere billige boliger i København og mere blandede boligområder. Det er nemlig afgørende for en velfungerende velfærdsstat, at vi bor og lever på tværs af sociale og økonomiske skel, mener ministeren

En ny løsning på Amager Fælled

Et arkitektfirma har lavet et forslag til, hvordan man kan undgå at bebygge den gamle strandeng på Amager Fælled og stadig sikre penge til metrobyggeriet. Det gør det for at bidrage til den offentlige debat – og det burde arkitekter oftere gøre, mener firmaet

Brevkassen: Bliver jeg kedelig af at bo i Ørestad?

Nu er jeg faldet over Ørestad, hvor der er nye, lækre lejligheder, som faktisk er til at betale. Men. Ørestad har INTET byliv

Arkitekturen blæser i vinden

Det er 20 år siden, Ørestadsselskabet blev dannet, og at salget af byggegrunde begyndte. Det blev startskuddet til en af de største samlede byudvidelser i København siden Christian IV’s tid. Bydelen er efterhånden ved at være vokset til, og det er tid til at gøre status: Der er rigtig god arkitektur, men hvad blev der af den sammenhængende plan, og hvorfor har man ikke taget højde for vestenvinden?

Halløj på Crowne-hotellet

Den nyhedshungrende offentlighed gisner om, hvad partilederne fra R, S og SF fordriver tiden med på 25. luksus-etage i Ørestaden

Øen i byen

Refshaleøen oplever i disse år en rivende udvikling. Områdets ejere, REDA, forsøger i samarbejde med områdets kreative lejere at skabe opmærksomhed om en del af København, der i mange år har levet et stille liv

Lille havfrue og store herresving

Ørestad er en vigtig del af Øresundsregionen. Og Bjarke Ingels' BIG-8tal den første bygning ved forbindelsen østpå, som formår at indføre en ny størrelsesorden i den nye bydel på Amager Fælled

Scalas fremtid er usikker

Der er brug for friske ideer, hvis Scala skal vækkes til live igen. Ideerne er mange, men ifølge ekspert kan de blive umulige at realisere på grund af et alt for højt prisleje

Læserne spørger: Ritt Bjerregaard

»Det parti, jeg skal være med i, skal ville noget i forhold til de svageste i samfundet. De godt udrustede og dem, der har penge nok, klarer sig jo altid. Det er de andre, der har brug for de løsninger, fællesskabet kan tilbyde,« gør Ritt Bjerregaard regnebrædtet op efter fire årtier i toppolitik

Det historieløse DR

Der er styr på produktiviteten og økonomien i DR, men ledelsen har tilsyneladende svært ved at finde identiteten. Det er også svært i en virksomhed, der tilsyneladende har afsværget sin egen historie

Sider

Mest læste

  1. Var det en lille brun spidssnudet frø, som væltede Christian Nissen af pinden som DR’s generaldirektør? Og fik en byggekoncern til at begå overlagt mord på padderne ved Bamses hus i Gyngemosen?
  2. Året i overskrifter. Hvad var det sjoveste, væsentligste, mest overraskende, mest skuffende i 2007? Information spurgte løs, og Ny Alliance scorede naturligvis højt. Men svarene berørte også en anusblegning og et rullende sindssygehospital
  3. I kampen for bæredygtighed og klimabeskyttelse rettes blikket nu opad - mod de endeløse flader af triste, livløse, uudnyttede tage, der kan forvandles til blomstrende grønne oaser
  4. I lørdags vandt P1's Ultralyd journalistikkens svar på en Oscar. Alligevel skal programmet lukkes. Ledelsen er et tænkende regneark, men her har de altså regnet forkert, siger DR-medarbejder
  5. Nu er jeg faldet over Ørestad, hvor der er nye, lækre lejligheder, som faktisk er til at betale. Men. Ørestad har INTET byliv
  6. Der er brug for friske ideer, hvis Scala skal vækkes til live igen. Ideerne er mange, men ifølge ekspert kan de blive umulige at realisere på grund af et alt for højt prisleje
  7. Refshaleøen oplever i disse år en rivende udvikling. Områdets ejere, REDA, forsøger i samarbejde med områdets kreative lejere at skabe opmærksomhed om en del af København, der i mange år har levet et stille liv
  8. Hvis udsendelser var biler, ville adskillige af selv de mest velrenommerede være indblandet i trafikuheld, hvor årsagen skal findes i konstruktionsfejl, metaltræthed, dårligt design og gennemført dårligt ingeniør-arbejde