Vincent F. Hendricks

Seneste artikler af
Vincent F. Hendricks

Sider

Mest læste
  1. Både virksomheder, politikere og forskere må forpligte sig selv og hinanden på at gøre det moralsk rigtige, i stedet for at gøre det, der betaler sig på kort sigt
  2. ’Semper ardens’ er ikke kun navnet på en af Carlsbergs ølserier, men den gamle bryggers motto: ’Altid brændende.’ At lykkes er ikke forbeholdt eliten, men tillige dem, der er parat til at knokle for det, de vil
  3. Hvis verdens udfordringer skal imødekommes, nytter det ikke noget, at virksomheder foregiver at være socialt og miljømæssige ansvarlige alene med det sigte at få flere kunder i butikken
  4. Diskussionen om indhold og ytringsfrihed på de digitale medier bliver hul, hvis vi ikke husker, at eksponeringen af indholdet på de digitale medier er noget, de kontrollerer suverænt
  5. Fornuftigt samspil agenter imellem kræver koordination af deres handlinger samt en styring af motivation, så de involverede parter er tilskyndet til at handle, som det er planlagt
  6. Nøgenbilleder er blevet en værdifuld vare på det digitale marked med både sælgere og købere. Men i informationstidsalderen skulle det nødig blive sådan, at vi opnår social anerkendelse på bekostning af andre
  7. I stedet for hele tiden at præsentere os for mere af det samme bør sociale medier konfrontere brugerne med langt flere standpunkter, de ikke er enige i. Det vil føre til en mere nuanceret offentlig debat
  8. Hvis vi nu blot havde været en lille smule mindre intelligente, så kunne vi have gjort os forhåbninger om at sikre artens overlevelse, for så havde overlevelsesinstinktet været intakt