Vincent F. Hendricks

Seneste artikler af
Vincent F. Hendricks

Sider

Mest læste
  1. Hvis verdens udfordringer skal imødekommes, nytter det ikke noget, at virksomheder foregiver at være socialt og miljømæssige ansvarlige alene med det sigte at få flere kunder i butikken
  2. I stedet for hele tiden at præsentere os for mere af det samme bør sociale medier konfrontere brugerne med langt flere standpunkter, de ikke er enige i. Det vil føre til en mere nuanceret offentlig debat
  3. Både virksomheder, politikere og forskere må forpligte sig selv og hinanden på at gøre det moralsk rigtige, i stedet for at gøre det, der betaler sig på kort sigt
  4. Diskussionen om indhold og ytringsfrihed på de digitale medier bliver hul, hvis vi ikke husker, at eksponeringen af indholdet på de digitale medier er noget, de kontrollerer suverænt
  5. ’Semper ardens’ er ikke kun navnet på en af Carlsbergs ølserier, men den gamle bryggers motto: ’Altid brændende.’ At lykkes er ikke forbeholdt eliten, men tillige dem, der er parat til at knokle for det, de vil
  6. Nøgenbilleder er blevet en værdifuld vare på det digitale marked med både sælgere og købere. Men i informationstidsalderen skulle det nødig blive sådan, at vi opnår social anerkendelse på bekostning af andre
  7. Fornuftigt samspil agenter imellem kræver koordination af deres handlinger samt en styring af motivation, så de involverede parter er tilskyndet til at handle, som det er planlagt
  8. Hvis vi opgiver respekten for kendsgerninger, opgiver vi respekten for demokratiet